CASA AYMAT

casa aymat













Dimecres 29 de octubre de 2008

CASA AYMAT
Sant Cugat del Vallès

C/ Villá, 68


Desafiant les inclemències del temps, pluja i fred, ens hem desplaçat mitjançant els FGC.a Sant Cugat del Vallés per a visitar el Museu Casa Aymat .

Tomás Aymat (Tarragona 1891-Sant Cugat del Vallés 1944), va ser partícip del desenvolupament de l'art tèxtil a Catalunya, creador d'algunes de les obres més importants del tapís contemporani, conegudes en diverses exposicions, a nivell nacional i internacional.
Al llarg del recorregut ens han explicat la història de la manufactura, amb petits apunts tècnics sobre el tapís i les catifes, que de manera sintetitzada detallem:
El Tapís, l'artista o “cartonnier” realitzava l'esbós de l'obra, fent a mida natural una còpia del mateix, que servia per a guiar la seva realització, es preparava el teler i tot l'element necessaris per a dur a terme el treball creatiu, fils, colorit etc.
L'especialista realitzador, controlava mitjançant un mirall la perfecció del treball ja que el tapís es teixia per la part posterior.
Una vegada acabada l'obra, es treia del teler es tallava l'ordit de dalt i de baix i es lligaven els fils de dos en dos per a evitar el d’escorriment del teixit.
La Catifa, la matèria primera (llana) es rebia ja filada, -únic procés que no es realitzava en la factoria-, les madeixes de llana es traslladaven a la secció de tintat situada en el soterrani de l'edifici, on es disposava de 4000 gammes de colorit per a aplicar als fils. S'escollia un model de dibuix, es realitzava una còpia a escala real de la catifa, com referent per a fer a la vegada una còpia quadriculada amb coloració en paper vegetal, que servia com guia perquè les treballadores comencessin a teixir, tenien molt en compte la quantitat de nusos per decímetre quadrat a realitzar, fet que determinava la categoria de la catifa.
Una vegada acabada es tallaven els fils de l'ordit per a treure la catifa i es nuaven perquè no es desfessin, es passava per un procés de ventilació per aire i aspirat, quedant així, preparada per al seu embalatge i destinació.

Desafiando las inclemencias del tiempo, lluvia y frío, nos hemos desplazado mediante los FGC.a San Cugat del Vallés para visitar el Museo Casa Aymat .
Tomás Aymat (Tarragona 1891-San Cugat del Vallés 1944), fue partícipe del desarrollo del arte textil a Cataluña, creador de algunas de las obras más importantes del tapiz contemporáneo, conocidas en diversas exposiciones, a nivel nacional e internacional.
A lo largo del recorrido nos han explicado la historia de la manufactura, con pequeños apuntes técnicos sobre el tapiz y las alfombras, que de manera sintetizada detallamos:
El Tapiz, el artista o “cartonnier” realizaba el bosquejo de la obra, haciendo a medida natural una copia del mismo, que servia para guiar su realización, se preparaba el telar y todo el elemento necesarios para llevar a término el trabajo creativo, hilos, colorido etc.
El especialista realizador, controlaba mediante un espejo la perfección del trabajo ya que el tapiz se tejía por la parte posterior.

Una vez terminada la obra, se sacaba del telar se cortaba el urdimbre de arriba y de abajo y se ataban los hilos de dos en dos para evitar el descorrimiento del tejido.
La Alfombra: la materia prima (lana) se recibía ya hilada, -único proceso que no se realizaba en la factoría-, las madejas de lana se trasladaban a la sección de tintado ubicada en el sótano del edificio, donde se disponía de 4000 gamas de colorido para aplicar a los hilos. Se escogía un modelo de dibujo, se realizaba una copia a escala real de la alfombra, como referente para hacer a su vez una copia cuadriculada con coloración en papel vegetal, que servia como guía para que las trabajadoras empezaran a tejer, tenían muy en cuenta la cantidad de nudos por decímetro cuadrado a realizar, hecho que determinaba la categoría de la alfombra.

Una vez terminada se cortaban los hilos del urdimbre para sacar la alfombra y se anudaban para que no se deshicieran, se pasaba por un proceso de aireado y aspirado, quedando así ya preparada para su embalaje y destinación.

Defying the weather, rain and cold, we moved through the FGC. a San Cugat del Valles to visit the Museum Casa Aymat.

Thomas Aymat (Tarragona 1891-San Cugat del Valles 1944) was involved in the development of textile art in Catalonia, creator of some of the most important works of contemporary tapestry, known in various exhibitions, nationally and internationally.
Along the route we have explained the history of manufacturing, with minor technical notes on the carpet and rugs, which summarizes detail:
The Tapestry, the artist or "cartonnier" carried out the outline of the work, doing as natural a copy of it, which served to guide its implementation, preparation of the loom and all the elements needed to complete the creative work, threads, And so colourful etc.
The specialist maker, controlled by a perfect mirror of work because the tapestry is texture from the back. Once the work was took out of the loom the fabric was cut above and below and the threads are tied in pairs to avoid dismantle tissue.
Carpet, the raw material (wool) was received and spun, single-process that was not done in the factory, the skeins of wool moved to the section of tinted located in the basement of the building, which was available ranges of 4000 colour applied to the threads. It was chosen by drawing a model, was offered a full-scale copy of the carpet, as regards to turn a gridded with colour copy paper plant, which served as a guide for working women began to weave, they were very much in mind the number of knots per square decimetre to perform, a fact which determined the category of the carpet.
Once you are finished cutting the warp threads to remove the carpet and it ties so it does not rid, is going through a process of airy and sucked, thereby ready for packaging and destination.

Visitants: 22 persones
Preu: 3,00 €

No hay comentarios: